Öljyt

Kylmäpuristetut öljyt

Unkarissa valmistetut öljyt ruoanlaittoon ja salaatteihin.

Rasvat voidaan jakaa kahteen ryhmään. Tyydyttyneet rasvahapot ovat pääasiassa eläinperäisiä, kun taas kasviöljyissä on runsaasti tyydyttymättömiä rasvahappoja suositeltu kulutusaste on 1: 2, mikä tarkoittaa, että meidän pitäisi kuluttaa kaksi kertaa enemmän tyydyttymättömiä rasvahappoja kuin tyydyttyneitä.

Kasviöljyt sisältävät erittäin paljon tyydyttymättömiä rasvahappoja, mutta sisältävät vain vähäisen määrän tyydyttyneitä rasvahappoja.

Niillä on myös suuri määrä välttämättömiä rasvahappoja (erityyppisiä tyydyttymättömiä rasvahappoja), joita ei voida tuottaa, vaikka ne ovatkin välttämättömiä ihmiskehon toiminnalle.

Tärkeimmät välttämättömät rasvahapot ovat Omega-3 ja Omega 6 -rasvahapot.

On tärkeää mainita E-vitamiini, joka on rasvaliukoisten vitamiinien (A, D, E, K ja F) joukossa, jota löytyy jokaisesta öljylajistamme.